Lyckad samtalskväll med FEMEN-aktivisten Jenny Wenhammar

”Det var mycket länge sedan jag kände glöden inom mig när jag lyssnade på en annan människa men det gjorde jag ikväll när jag lyssnade på Jenny Wenhammar!”

Så kommenterade en av våra medlemmar samtalskvällen i måndags. Vi tackar Jenny för att hon ville vara vår gäst. Det blev ett givande samtal om konstnärlig frihet och hur ickevåldsaktivism behövs för att stärka och upprätthålla demokratin.

Mer om Jenny kan ni se här:

Priset för aktivism (SVT)

Katolska kyrkan stormad av aktivister (Aftonbladet)

Foto: Elisabeth Ohlson Wallin

Kommentera

