Oum El Banine

En verksamhet hos Humanisterna som får oförtjänt lite uppmärksamhet är deras insamlingsverksamhet till hjälporganisationen Oum El Banine som hjälper utstötta barn och kvinnor i Marocko.

Oum El Banine jobbar nästan helt utifrån frivilliga bidrag. Här kan du läsa om deras julinsamling.

På UR Play berättar Jennie Silis som skrivit boken En hedersam kvinna om Oum El Banine (30 min):

Länktips via Unga Humanister

One Response to Oum El Banine

  1. Yrsa HILDING skriver:

    Den här informationen var vad jag behövde. Jag surfade vilse efter att ha följt den direkts tråden om 90 nr för donationer, vilket jag tycker var dålig kommunikation. Först nu märkte jag att färgen på nationella hemsidan signalerar kamouflage, stasi, KGB och ännu värre. Så kan vi inte ha det anser jag. Färg är viktigt. Granitens gråskala med neondetaljer förordar jag.

Kommentera

