Medlemsmöte med Pernilla Ouis

Den 19 april kl 18.30 föreläser Pernilla Ouis om Religion, kön och sexuell hälsa.

Lokal: sal 4, Ungdomens hus, N Skolgatan 10 B, Malmö

Pernilla Ouis är fil. dr. i humanekologi och biträdande lektor på Hälsa och samhälle, Malmö högskola. Forskningsområden: modernisering och islamisering i Mellanöstern; Kön, heder och sexualitet bland muslimer; barns rättigheter, integration och friluftsliv; etnobiologi, ekoteologi; människa – miljö – reaktioner samt djurens kulturella betydelser.

UPPDATERAD: Datum korrigerat.

2 Responses to Medlemsmöte med Pernilla Ouis

  1. Yrsa skriver:

    Om Pernilla Ouis talar lika bra som hon skriver blir det ett intressant möte i kväll. Läs ”Dekonstruera mera1” i SANS. Väldigt roligt att hon i vanlig fall undervisar i Humanekologi vid Malmö Högskola. Den fakultetens utveckling och idé har vi mycket att lära av, tvärvetenskaplig som den är. Själv läste jag några poäng i humanekologi på 80-talet, i Lund, då ämnet formerades och strävade i uppförsbacke. Miljö och religion går nämligen inte alls i hand om man skulle börja dekonstruera. Jag vill veta mera om detta. Ska leta efter kurser. Tyvärr är jag förkyld så jag missar nog kvällens möte. Ha så trevligt.

  2. Yrsa skriver:

    Hej igen!

    Det humanekologiska på Malmö högskola var kopplat till idrott så jag gäspade och botaniserade bland Lunds sommarkurser. Titta vad jag hitta:
    LU-S2411 – Socialantropologi: Vår tids debatter 7,5hp Blandade tider,
    Normal undervisning, Helfart (100%), Fristående kurs,
    Lunds universitet, Lund (Sen anm.)
    Mitt sommarnöje. Fler som vill hänga med?

Kommentera

